If you're a bird I'm a bird.

när jag satt här i min säng och studerade inför morgondagens idrottochhälsaprov slog det mig att jossan kanske hade bloggat lite granna och jag var bara tvungen att ta mig en titt. och om jag hade rätt. och när jag läste hennes ord slog det mig att jag verkligen känner exakt samma. jag vill bli sådäringa vuxen som bara vuxna kan. jag vill betala räkningar och ha en egen soffa med massa olika kuddar i de konstigaste former och färger. jag vill diska utan att bli tillsagd att göra det. jag vill åka till ica och veckohandla med en såndäringa trevlig kille som bär kassarna och som vet vilket schampoo jag vill ha. och sen skulle jag gifta mig med honom bara för att han vet det. ja. så skulle det vara.

men innan jag blir sådär vuxen vill jag åka till paris och springa gata upp och gata ner och bara titta. på allt och alla. och sen när jag har tittat klart. ja, då skulle jag slå mig ner utanför ett café och kanske, men bara kanske, skulle jag där hitta min schampookille. med sådär ruffsigt hår och snett leende. och han skulle le det där leendet mot mig och jag skulle veta. veta att han. han är en såndär kille som vet vilket schampoo man vill ha.

bara den finaste kärlekshistorien i världen. the notebook. så fin. så så så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0