failure is a detour. not a dead end.

idag har varit en fin dag. jag bestämde mig för att glömma allt vad listor handlar om och gick ut i de fina vädret och styrde mina steg mot fiket borta på hörnet istället. där mötte jag upp mina tre vapendragare och vi åt räkmacka och muffinsar och drack kaffe och läsk och disskuterade otrohet och framtiden och skolan och pojkar. det var så trevligt att jag nästan glömde bort tiden. men som tur va ringde mamma och påminde mig. hade ju varit bra synd om vi suttit där och njutit av livet lite för länge liksom.

i alla fall. sen gick jag vidare till min secondhandbutik. (inte för att den är min. men det kändes bra att säga så) (förresten ska jag öppna en när jag bli tillräckligt gammal) (jag är inte tillräckligt gammal än). väl där hittade jag två ramar och en skål och ett jättefint blommigt tyg som ska bli en kjol. vet inte hur än. men det ska det bli i alla fall.
sen hittade jag en puff-pall också. det kan ha varit den finnaste puff-pallen i världen. så den köpte jag såklart. en hundring är inte mycket när det gäller puff-pallar. de är så sällsynta att man liksom får punga ut när det väl gäller.

sen efter det. så kladda jag lite i min kalender och hängde upp LP-skrivor i ett snöre i taket. blir intressant att se hur lång tid det tar innan de trillar ner. men den som lever får se som jag brukar säga. (det brukar jag inte alls).

nu ska jag studera lite glosor. det är alltid lika kul.
ha-de-fin-så-hörs-vi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0