if you think you can, you can

Min bästa vän är en fin flicka och en fin pojke.
När jag borstar tänderna blir mina tänder blåa. under fem sekunder är jag en avatar. sen spottar jag ut det, då blir jag josefine.
När jag lagar mat måste jag kolla spisen tio gånger om för att försäkra mig om att jag satt på rätt platta.

Jag är rädd för hissar, alldeles för djupt vatten och att vara ensam när det är mörkt.
Den värsta känslan är när allt känns omöjligt. som om någon satt upp stora tegelväggar framför en.
Den bästa känslan är när man får ett sms som talar om att någon tycker om en väldigt mycket, när man precis köpt ett åkpass på liseberg, när man åker longboard i solnedgången, när man lever.
Jag är bäst på att komma ihåg människors namn. nästan lite pinsamt bra.
Jag är sämst på att laga mat. när spisen och mikron är inblandade slutar det oftast i brända spislock eller explosioner i mikron.
Jag lyssnar på mina fina spotifylistor.
Jag pratar en del ibland.
Jag tycker om en fin pojke, när sängen är sådär mysigt varm och mjuk, filmer som är så fina att man fäller tårar, nybakat bröd med salami, sommarnätter med fina vänner.
Kärlek är fina grejer.
I somras hittade jag oskar.
Sist jag grät har jag ingen koll på. jag gråter lite då och då.
När jag vill tänka tittar jag ut genom och hoppas på att allt ska bli lite bättre.
När jag bakar så brukar alltid mamma stå bredvid. eller rättare sagt, när mamma bakar står josefine bredvid.
Just nu sitter jag i världens mest obekväma ställning. prova aldrig den, det säger jag er.
Om jag var ett djur skulle jag vara en giraff. då skulle jag för en gångs skull vara lite lång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0